donderdag 10 juni 2010

Proloog 1

Het begon allemaal met het lezen van de blog van deze dame (een ex-collega en tevens ontwerpster van zowat alle aankondigingen en mededelingen die Meneer Schaar en ik de laatste jaren hebben gedeeld met het Grote Publiek).

Met alle creativiteit die zij met haar naaimachine aan de dag legde, raakte ik geïnspireerd. En niet alleen door haar maaksels, ook door allerlei andere blogs die ik via haar blog tegenkwam kreeg ik ferme goesting. Om zelf eens iets te maken, bijvoorbeeld wanneer er een kindeke geboren werd, als cadeau. En toen werd Roos geboren. Dus zette ik mij achter de naaimachine van moederlief, sprak de woorden uit: "Dat kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn" en met deze handleiding in mijn achterhoofd zette ik een applicatie op een Hema-T-shirt.


Waarna ik het niet over mijn hart kon krijgen om mijn eerste maaksel meteen weg te geven, dus schonk ik het aan Dora. Die, in een ander opzicht, ook mijn eerste maaksel is.

4 opmerkingen:

  1. Zijn dat nu geen andere knoopjes als ze het aanheeft? Knap gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ze veranderen van kleur (ergens tussen grijs en paars) naargelang de lichtinval, vandaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dat een eerste maaksel? Leuk zeg. Teken je dat poezeke zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, een tekening gedownload van internet, en dan op de computer gekalkeerd op vlieseline, zoals mme zsazsa het voorschrijft :-)

    BeantwoordenVerwijderen